donderdag 8 januari 2015

Opgeruimd - begonnen

Het leek me het beste om meteen maar iets te doen met mijn opruimvoornemens. Mijn ervaring is dat als ik in mijn hoofd heb dat ik wil opruimen, ik dat beter niet kan uitstellen. Voor je het weet is alle behoefte aan opruimen weer spoorloos verdwenen.

Op zoek naar een klein, haalbaar opruimdoel viel mijn oog op de vensterbank. Vooral de vensterbank in de keuken die wat hoger is en daardoor onbereikbaar voor peuterhandjes, werkt als een soort magneet op allerlei spulletjes. Het gaat zo geleidelijk dat het me nauwelijks opvalt. Maar ook al zie ik het zelf niet meer, rommelig is het wel.


Wat voor spullen verzamelden zich de afgelopen tijd zoal op mijn vensterbank?

* speelgoed
* opgegloeide glow-in-the-dark-sticks
* soort schroefje (daar neergelegd met het doel na te vragen of iemand weet of het ergens van is)
* microvezeldoekje (als bewijs dat ik echt wel regelmatig afstof)
* bakje pompoenpitten (gedroogd en klaar om gepeld en opgegeten te worden)
* 2 bloembolletjes
* mandje met wasknijpers

Nou, dat soort dingen dus. Nadat ik de spullen had opgeruimd cq naar de kinderkamers verplaatst en de vensterbank had afgestoft, viel het me op dat de planten er ook nogal stoffig uitzagen. Ik zette ze buiten op de picknicktafel waar de regen en wind zorgden voor een gratis uitgebreide opfrisbeurt. Alleen zag de vensterbank er nu zo kaal uit dat ik het gevoel kreeg dat ik alle voorbereidingen had getroffen om de ramen te gaan zemen. Hé, dat was niet de bedoeling! Nou, vooruit dan. Alleen de drie ramen in de keuken. En alleen de binnenkant.

Toen ik de plantjes weer naar binnen had gehaald zag het er zo uit:


Dat van die planten beviel me wel, en omdat het nog steeds regende heb ik de planten uit de woonkamer ook maar buiten gezet. En die vensterbank ook schoongemaakt. En er een blogje over geschreven. Kijk, dan kan ik in ieder geval niet meer zeggen dat er niks van mijn goede voornemens terecht is gekomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten