woensdag 21 januari 2015

Opgeruimd - de bomen en het bos

De vensterbank is mijn houvast. Die is namelijk nog steeds heel netjes. Hij wordt opgevrolijkt door nieuwe Ikea-bloempotjes en een amaryllis die al sinds de kerst nieuwe bloemen blijft produceren.



Bij de Ikea hebben we, naast die bloempotjes, een kast gekocht en een computerbureau, waarmee het de bedoeling is dat het opruimen wat makkelijker gaat worden. We hebben dan namelijk a) de computer op het computerbureau staan in plaats van op de eettafel, waardoor de eettafel een stuk leger wordt, en b) in de kast die in de hal komt te staan ruimte voor regenpakken, voorraad die nu in de overvolle keukenkastjes staat en nog veel meer. Het is nog niet bezorgd en zit nog niet in elkaar, dus hierover later meer.


Ondertussen doe ik mijn best om door de bomen het bos niet kwijt te raken. Ik heb al van alles overhoop gehaald waardoor het er nu beneden niet zo netjes uitziet. Gelukkig wordt de boekenkast wel steeds netter. Vandaag ruimde ik weer twee planken op, nog acht te gaan.

Ook begon ik mijn mail op te ruimen. Hoewel mailtjes niet letterlijk in de weg liggen, heb ik al zo lang niet structureel mijn mail opgeruimd, dat het een onoverzichtelijk geheel is geworden. Ik kan berichten niet goed terugvinden of ben er een poos naar aan het zoeken, vergeet mailtjes omdat ze al niet meer bovenaan staan, en heb een heleboel bewaard wat allang weg had gekund. Eerdere pogingen strandden, maar nu heb ik denk ik een tamelijk waterdicht systeem bedacht. Om te beginnen zet ik de inbox op sorteren op afzender in plaats van op datum. Gisteren heb ik alle mailtjes van afzenders die met een A beginnen in mappen gedaan of weggegooid. Dit deed ik zowel voor de inbox als voor de verzonden mailtjes. Als ik dit volhoud en regelmatig een letter van het alfabet doe (en wie weet, is de kans dat ik het volhoud groter omdat ik hier heb geroepen dat ik het ga doen), heb ik op het eind een lege inbox en kan ik veel makkelijker mijn mail bijhouden. Als ik er een poos niet aan toe gekomen ben, zie ik als ik de inbox weer op 'sorteren op afzender' zet, precies waar ik gebleven was. Op naar de B...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten