vrijdag 16 januari 2015

Opgeruimd - regenpakken

Was er op de middelbare school nog een tijd dat je echt niet in een regenpak gezien wilde worden - daar ben ik inmiddels wel overheen. Zomaar wat redenen om regenpakken best belangrijk te vinden:
Dagelijks fietsen.
Niet even kunnen wachten tot de bui overwaait omdat de school ondanks regen/ hagel/ storm verwacht dat je kinderen op tijd gebracht en gehaald worden.
Het gegeven dat ik twee keer zolang in de regen fiets, omdat ik dus niet alleen naar school toe fiets, maar ook weer naar huis.

Vandaag ben ik thuis, want ik ben wel weer beter, maar dochter is nog aan het uitzieken en zoon is vannacht begonnen met ziek zijn. Het is droog en na alle regen van afgelopen tijd is dat een mooie aanleiding om de regenpakken op te ruimen. Nadat ze allemaal droog zijn vouw ik ze op en check of ze compleet zijn (niks op school blijven liggen? of thuis, maar op zolder/ in de schuur waar ze een volgende regenachtige ochtend onvindbaar zijn). Eventuele scheurtjes plak ik met duct tape. Kan dat? Ja, dat werkt heel goed. Zolang je de tape maar aan de binnenkant plakt, dan zie je er niks van.


Het halletje waar de regenpakken liggen ruimde ik ook op. Ik zocht de spullen die er niet thuishoorden uit, deed een paar reserveschoenen weg die niet meer pasten en stofzuigde in de hoekjes.


 Als laatste maakte ik een to-do lijstje voor op de koelkast:
* Nieuw kapstokje voor de schooltassen. Die er nu hangt vond ik heel leuk, en het leek me heel handig. Helaas blijven de tassen er niet goed ophangen, dus is hij in de praktijk vooral onhandig.
* Grotere maat regenlaarzen kopen
* Grotere maat gymschoenen op zolder opzoeken
* Nieuw regenpak voor mezelf
Dat nieuwe regenpak staat met stip op 1, omdat de mijne nogal lek is. En daar valt zelfs met duct tape niks meer aan te doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten