donderdag 8 januari 2015

Soms zou ik wel wat netter willen zijn...

... bijvoorbeeld als ik een poging doe om alles op te ruimen, maar er altijd allerlei papieren overblijven die dan weer op een stapel in de kast belanden.

... als ik iets in de kast wil leggen, maar er niks meer bij past vanwege alle stapels.

... als ik iets zoek waarvan ik zeker weet of vermoed dat het ergens op een stapel ligt, maar ik dus eerst die hele stapel moet doorzoeken.

... als ik echt wel regelmatig opruim op zolder en spullen wegdoe, maar er alsnog een hele berg met spullen ligt die maar niet kleiner lijkt te worden.

... als de bieb weer eens verdient aan onze boetes. Hoe moeilijk kan het zijn om je boeken gewoon altijd op tijd terug te brengen of te verlengen?

En dan heb ik nog niet genoemd dat er soms spullen uit het bovenste keukenkastje vallen als ik het deurtje opendoe. Bij de meeste andere mensen lijkt dit niet te gebeuren (of ze praten er liever niet over).


Soms denk ik ook dat het best wel meevalt...

... bijvoorbeeld als ik een postzegel nodig heb en die moeiteloos tevoorschijn tover uit het bakje in de bovenste la waar "postzegels" op staat.

... idem, maar dan met een pleister en het bakje waar "pleisters" op staat.

... als het vriest, we weg moeten en er handschoenen van een willekeurig gezinslid nat of kwijt blijken te zijn en ik op zolder binnen twee minuten een reservepaar kan vinden (en we daarna ook niet vergeten om de oorpsronkelijke handschoenen weer op te sporen of op de verwarming te leggen).

... als ik de wasmachine 's avonds laat alvast aanzet en de volgende ochtend voor schooltijd de was al heb opgehangen.

... toen ik op 31 december nog wist waar ik de vuurwerkbrillen een jaar eerder had opgeborgen.


Kortom, hopeloos is het niet. Maar ik zou dus wel wat netter willen zijn. Gestructureerder. Met meer ruimte in mijn huis en hoofd. Op een rijtje zetten waarom ik doe wat ik doe en laat liggen wat ik laat liggen.

Nu het nieuwe jaar weer is begonnen en ik me weer eens heb voorgenomen om wat netter te worden, en ik me ook heb voorgenomen om weer een jaar te gaan bloggen, begint het een beetje te kriebelen. Zou ik die twee niet kunnen combineren? Het lijkt me in ieder geval een heel optimistisch begin van het nieuwe jaar. Wie weet, kan ik mezelf een beetje netter bloggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten