woensdag 21 oktober 2015

Herfstvakantie

Het is herfstvakantie en we hebben vandaag niks in het bijzonder te doen, zoon, dochter, zoon en ik. Fijn is dat, maar tegen 11 uur begint jongste zoon op de bank te springen en met dingen te gooien en denk ik dat het tijd is om lekker naar buiten te gaan. De kinderboerderij lijkt mij een goed idee. Hem ook, voor de rest is het enthousiasme wat minder groot. Het blijft raar hoe we in een schoolweek meestal best snel klaar zijn en gewoon op tijd school komen en hoe het in de vakantie zomaar een uur kan duren voor we met z'n allen de deur uit zijn. Maar goed, de een wil liever naar de stad, ik zeg dat ik met hem ook altijd naar de kinderboerderij ging toen hij drie was en dat vindt hij ook wel weer een redelijk argument. De ander wil wel naar de kinderboerderij maar dan naar die andere. We vinden een compromis. Naar de kinderboerderij die dichtbij de stad zit zodat we daarna nog even naar de stad kunnen en dan gaan we ook naar de speelgoedwinkel.

We komen aan bij de kinderboerderij. Kijken bij de konijnen is leuk, ze lijken op onze eigen Bruintje maar dan veel groter, andere zijn zwart en ze zien er heel lief uit. We lopen verder maar daar gaat het mis. Er lopen kippen. Los. Dit blijkt ineens de grootste angst van de peuter waarvan ik dacht dat hij lekker even kon rennen en spelen. Hij wil alleen nog maar opgetild worden. We gaan op het bankje zitten, hij klampt zich aan me vast en wil geen stap meer verzetten. Hij wil ook niet op de fiets waar je rondjes mee kan fietsen en al helemaal niet naar de koeien of de paarden.

Weet je wat, we gaan naar de speeltuin buiten het hek, daar zijn geen dieren. Hij gaat een paar keer van de hoge glijbaan, maar dan komt er allemaal lawaai van verderop. Ze zijn aan het snoeien/ grasmaaien/ maakt niet uit, het maakt lawaai. Jongste zoon klampt zich weer aan me vast. Zijn broer en zus vermaken zich trouwens uitstekend.

We houden het voor gezien, we gaan naar de stad. Bij de Hema een paar laarzen ruilen en croissantjes kopen. Bij de speelgoedwinkel kijken (de peuter zit overal aan, ze willen van alles maar we kopen niks, dat idee). Ik vond het bij de kinderboerderij leuker, maar hier is de peuter duidelijk weer meer op zijn gemak. We gaan weer naar de fiets. Ik vraag of hij niet meer bang is. Verbaasd kijkt hij om zich heen, natuurlijk niet - "Hier zijn toch geen kippen?".

1 opmerking: